تهران؛ ضلع جنوب شرقی میدان ولیعصر، مجتمع تجارت ایرانیان، طبقه ۵، واحد ۴
۰۹۱۰ ۲۱۴ ۸۴ ۴۲   —   ۰۲۱ ۸۸ ۹۰۹ ۶۰۶

آموزش تعمیرات دستگاه بنر و فلکس

دوره آموزش تعمیر دستگاه بنر و آموزش تعمیر دستگاه فلکسی زیر نظر متخصصی و تعمیرکار بنر تدریس میشود. آموزش تعمیر دستگاه فلکسی و بنر شامل دو بخش تعمیر برد دستگاه بنر و تعمیر مکانیکی دستگاه بنر است. هر بخش توسط کارشناس متخصص در آموزشگاه تعمیر دستگاه بنر کامتک تدریس میشود.

آموزش تعمیر دستگاه چاپ بنر

کلاس تعمیر دستگاه چاپ بنر و فلکسی شامل دو بخش تخصصی میباشد که هر بخش توسط کارشناس تشریح میشود. بخش اول آموزش تعمیر برد دستگاه چاپ بنر و فلکس میباشد و بخش دوم آموزش تعمیر مکانیک بنر و فلکسی است. هر بخش بطور مجزا استاد متخصص و سرفصلهای بخصوص دارد. در کلاس تعمیرات برد دستگاه چاپ کامتک کلیه بردها و بخش های مکانیکی فلکسی و بنر تدریس میشود.

آموزش تعمیر دستگاه بنر و فلکس

سرفصلهای دوره آموزش تعمیر فلکسی و بنر

آموزش تعمیر برد دستگاه بنر و فلکس:

✅ شناخت قطعات SMD و DIP مختلف روی مدار

✅ تست و اندازه گیری هر یک از قطعات الکترونیکی شامل برداشتن و جا زدن هر یک

✅ آموزش اصول مسیریابی برد دستگاه بنر و فلکسی

✅ آموزش شناخت IC هایی که روی برد بنر فرمان به مکانیک میدهند

✅ آموزش پروگرام کردن آی سی ها و کار با TNM 5000 جهت کپی برنامه های IC ها

✅ آموزش ریبال چیپست های پردازنده CPU و کنترلر برد دستگاه بنر و فلکسی

✅ عیب یابی صحیح بورد و تعویض قطعات معیوب با روشهای اصولی

آموزش تعمیر برد دستگاه چاپروش تعمیر برد فلکسی

سرفصلهای بخش مکانیک دستگاه بنر و فلکسی

✅ بررسی کلی قطعات مکانیکی دستگاههای بنر و طریقه چاپ

✅ ارتباط برد با مکانیک و روشهای رسیدن به عیوب مکانیکی دستگاه بنر

✅ آموزش عیب یابی کنترل کننده هیتر و اجزای تشکیل دهنده آن

✅ بررسی هد دستگاه و ایرادهای مرتبط به هد بنر و فلکسی

✅ شناخت قطعاتی مانند نگهدارنده رل، تسمه، هیتر، لیمیت سوئیچ، سرو درایو، کلیدها، پمپ مرکب، مگنت، غلطک ها و غیره

✅ آموزش سرویس دستگاه چاپ بنر

✅ برطرف کردن عیوب مختلف دستگاههای چاپ فلکسی و بنر

آموزش تعمیرات دستگاه چاپ برد و مکانیک

آموزش تعمیر دستگاه چاپ کونیکامینالتا بنر و فلکسی

آموزش تعمیر دستگاه چاپ بنر زار

آموزش تعمیر دستگاه چاپ بنر سئیکو Seiko

آموزش تعمیر دستگاه چاپ آپولو Apollo

دوره آموزش تعمیر دستگاه بنر

⚡️ سوال و جواب های مهم در تعمیر دستگاه بنر

روغنکاری ریل و بلبرینگ های  دستگاه چاپ فلکس وبنر چه تاثیری بر کار دستگاه دارد؟
باعث طول عمر بیشتر قطعات مکانیکی دستگاه شده و همچنین باعث می شود کریژ بر روی ریل اصلی نرم حرکت کند و کیفیت چاپ بیشتر می شود .

اگر سنسورهای رول باز کن دستگاه چاپ فلکس وبنر به موقع رول را باز نمی کند چه اقدامی باید انجام داد؟
باید چشم رول باز کن ،چرخ دنده های مربوط به رول باز کن و سیستم های برقی دستگاه را چک کنیم . 
اگر هنگام روشن کردن دستگاه چاپ فلکس و بنرموتورهای دستگاهدستور نگرفت چه باید کرد؟
ابتدا اطمینان حاصل نمایید که اشکال نرم افزاری نیست. در مرحله بعد سرودستگاه وموتور دستگاه را چک نموده وبعد پاورهایی را که برق ورودی موتور و سرو را تامین می نماید کنترل نمایید.

در صورتی که پمپ دستگاه چاپ فلکس و بنر مرکب را خوب پمپ  نکند چه اقدامی باید انجام داد؟
1- مطمئن شوید که کریژ برد به سابتانک دستور می دهد.
2- شناور سابتانک را باز کرده و آنرا خوب شستشو دهید تا اگر لختگی رنگ  وجود دارد از بین برود.
3- پمپ مرکب را چک کنید و مطمئن شوید که برق به سر پمپ مرکب می رسد. 
4- مطمئن شوید که پمپ مرکب هوا نگرفته باشد در اینصورت باید آنرا هواگیری نمایید

اگر دکمه پرژ دستگاه فلکس و بنر عمل نکرد چه باید کرد؟
1- پمپ هوا ،مگنت هوا و سابتانک هوا را چک کنید
2- اتصالات شیلنگ هوا را در مسیر کنترل نمایید
3- سابتانک مرکب را چک کنید که هوا خارج نشود

اگر دستگاه چاپ را روشن کردیم و آماده چاپ نشد چه باید کرد؟
کابل نوری، سیستم برق ورودی ، فیوز دستگاه  را چک کنید. در صورت داشتن کلید استارت چک شود .

اگر دستگاه تمام عملیاتش را درست انجام داد ولی زیر هدها پاشش رنگ نداشت چه باید کرد؟
1- دقت کنید که برق سر هد تامین شود.
2- کابل سوکت های سر هد را کنترل نمایید که شل نشده باشد.
3- سیم کشی برق ورود ی به پاور هد را چک نمایید.

اگر هیتر های دستگاه چاپ فلکس و بنر عمل نکرد چه اقدامی باید انجام داد؟
ابتدا برق دستگاه و صفحه نمایش هیتر را چک کنید ، سپس سیستم های SSR داخل جعبه برق را باید کنترل نمایید .

آیا  می دانید در هنگام هد گرفتگی دستگاه چاپ فلکس و بنر چه باید کرد؟ 
بایدا زیر هد را تمیز نمود که ازسه طریق امکان پذیراست :
1- توسط قاشقک مخصوص هد
2- توسط کلین اتوماتیک دستگاه 
3- با استفاده از پرژ دستی یا اتوماتیک دستگاه 
اگر از روش سوم استفاده نمودید حتما توجه داشته باشید که برای تمیز کردن پلیت از دستمال مخصوص استفاده نمایید .دستمال نباید به زیر هد برخورد نماید زیرا باعث خشک شدن زیر هد می شود و ممکن است به هد آسیب بزند.

چه عواملی موجب هد گرفتگی دستگاه می شود؟
1- تعویض نوع مارک مرکب مصرفی
2- ترکیب شدن دو نوع مرکب
3- تغییر دما و رطوبت استاندارد برای محیط چاپخانه
4- وجود گرد و غباردر محیط چاپخانه
5- تنظیم نبودن برق ورودی سرهد
6- درست عمل نکردن چاه ارت دستگاه

علت وجود دانه های سفید رنگ در چاپ چیست ؟
1- استفاده از جوهر نامناسب است که با تعویض جوهر این مشکل برطرف می گردد
2- استفاده از سالونت نامناسب
3- نفوذ سالونت در داخل نازل هد ها هنگام کپ کردن هدها
4- آغشته بودند مدیای چاپی به گرد و خاک
5-درست عمل نکردن ارت دستگاه

چه عواملی باعث پر شدن سابتانک هوا می شود؟
درست عمل نکردن شناور سابتانک مرکب باعث می شود مرکب به داخل  سابتاک هوا انتقال یابدو از طریق سابتانک هوا به رنگهای دیگر نفوذ کند.

اگر سابتانک هوا پر از مرکب شود چه مشکلاتی پیش می آید؟
باعث می شود پرژ دستگاه عمل نکند و همچنین ممکن است به مگنت هوا آسیب برسد.

دما و رطوبت استاندارد برای محیط چاپخانه فلکس و بنر چند درجه باید باشد؟
27-30 درجه دما و 40-60 درجه رطوبت همچنین محیط چاپ باید عاری از هر گونه آلودگی و گرد و غبار باشد.

وجود مشکل در نوار اینکودر چه تاثیری بر دستگاه چاپ می گذارد؟
ممکن است ارورهای مختلف روی کامپیوتر بدهد یا قسمتهایی که آسیب زیاد دیده چاپ انجام ندهد یا چاپ را بصورت شطرنجی یا جابجا بزند .

در چه صورت دستگاه چاپ فلکس و بنر پیغام خطای فیبر نوری می دهد؟
در صورت خراب بودن کریج برد دستگاه این پیغام را می دهد که  ابتدا باید کابل های نوری دستگاه تست شود ممکن است برق ورودی کریژ مشکل داشته باشد .با تعویض آن این مشکل برطرف می گردد.

در هنگام خاموش بودن دستگاه چاپ فلکس و بنر چه اقداماتی باید انجام داد؟
باید زیرهدها راحتماسالونت بگذارید یا به اصطلاح کپ کنید.اگر این زمان بیشتر از 48 ساعت بود باید هدها و پمپ با استفاده از سالونت شسته شود تا از خشک شدن پمپ و آسیب دیدن هدها جلوگیری شود.

علت وجود خطوط زیاد در کار چاپ شده روی فلکس و بنر چیست؟
استفاده کردن از مرکب نامناسب ، درست عمل نکردن سیستم هوای دستگاه، درس عمل نکردن رول بازکن، ضعیف شدن موتور حرکت دهنده مدیا، لاغر شدن پینچ رولر های می تواند از جمله دلایل ایجاد خطوط زیاد روی کار چاپی باشد.

چرا باید چاپخانه ها مجهزبه چاه ارت و استابلایزر باشد؟
استابلایزر جهت تثبیت ولتاژ برق و جلوگیری از نویز روی بردها  استفاده می شود و نبود آن موجب سوختن برد دستگاه و بروز مشکل برای هد های دستگاه می شود. عدم وجود چاه ارت نیز احتمال سوختن برد دستگاه را افزایش می دهد.

چرا برای استفاده از دستگاههای چاپ لارج فرمت از سیستم ارت استفاده می کنیم ؟
الف) برای حفاظت از دستگاهها و افراد از سیستم ارت استفاده می شود چرا که اضافه ولتاژهای تولید شده در بدنه دستگاه چاپ موجب آسیب دیدگی دستگاههای چاپ می شود.
ب) ولتاژهای خطرناک ناشی از برخورد صاعقه با دکلهای کامپیوتری باید در جایی خنثی شوند که چاه ارت این موقعیت را فراهم می کند.
نکته : استفاده از سیستم ارت برای کلیه دستگاههای دیجیتالی و لوازمی که دارای برد الکترونیکی هستند ضروری است.

آموزشهای تعمیر دستگاههای چاپ آت دور

⭕️ آموزش تعمیر دستگاه حروف ساز چنلیوم
⭕️ آموزش تعمیر دستگاه لمینیتور
⭕️ آموزش تعمیر دستگاه کاترپلاتر برش شبرنگ
⭕️ آموزش تعمیر برش شبرنگ
⭕️ آموزش تعمیر فلت بد
⭕️ آموزش تعمیر دستگاه سابلیمیشن
⭕️ آموزش تعمیر دستگاه پرس حرارتی
⭕️ آموزش تعمیر دستگاه دستگاه اکوسالونت
⭕️ آموزش تعمیر پلاتر

روش آموزش تعمیر دستگاه چاپ آت دور Out door Printing

⚡️ کلیه آموزشها در کامتک بصورت کاربردی و زیر نظر تعمیرکار تدریس میشود.

⚡️ آموزش تعمیرات برد دستگاههای چاپ هر هفته در کارگاههای کامتک برگزار میشود.

⚡️ برای رزرو کلاسهای تعمیر مکانیک دستگاههای چاپ فرم زیر را پر کنید.

ثبت نام

فرم پیش ثبت نام و سوالات

نام
تلفن جهت تماس
نام دوره درخواستی
سوالات و توضیحات
 
 
جدول کلاسهای آموزش تعمیرات و نصب